nordre.pl

Blog tematyczny na temat sportu, zdrowia, lifestyle'u, hobby i odzieży

Sport

Co zjeść przed treningiem?

Co zjeść przed treningiem?

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale to, co zjemy przed treningiem, ma ogromny wpływ na kształtowanie się naszej sylwetki. Warto podejść do tematu poważnie, szczególnie jeśli trenujemy na siłowni. Dobry posiłek przedtreningowy jest kluczowym elementem, aby móc osiągnąć zadowalające wyniki. Co zjeść przed treningiem?

Zobacz także: Zbilansowana dieta – dlaczego warto?

Kiedy jeść przed treningiem?

Zbilansowana dieta jest niezmiernie ważna dla naszego zdrowia oraz samopoczucia. Trzeba ułożyć sobie jadłospis tak, aby czuć się dobrze, mieć energię i móc osiągać cele treningowe. Musimy dostarczyć do swojego organizmu odpowiednią ilość makro- i mikroelementów, ważny jest także czas spożywania posiłków. Podstawa to podaż energii z prawidłowo zbilansowaną dietą. Odpowiedni posiłek należy spożyć przed planowaną aktywnością fizyczną, nie może być on skonsumowany ani za wcześnie, ani zbyt późno. Najlepiej zjeść 3 godziny przed planowany treningiem. Natomiast lekkie przekąski można spożywać nawet 1-2 godziny przed aktywnością fizyczną. Warto obserwować swój organizm i na tej podstawie podjąć decyzję w zakresie pory jedzenia.

Jakie produkty spożywcze należy wziąć pod uwagę?

Co zjeść przed treningiem? Po pierwsze, trzeba mieć w ogóle świadomość tego, że posiłek przedtreningowy jest niezwykle ważny. Po drugie, powinniśmy wcześniej zaplanować to, co zamierzamy jeść. Spożywany posiłek musi zawierać odpowiednią ilość kalorii, składników mineralnych oraz witamin. Dlaczego jest to istotne? Bo w ten sposób zostają przygotowane nasze mięśnie do aktywności fizycznej. Zbilansowany posiłek dostarcza odpowiedniej dawki energii, która może być wykorzystana podczas treningu. Nie zapominajmy także o pozostałych posiłkach, które również powinny być zbilansowane i zdrowe.

Komponowanie posiłku przedtreningowego nie powinno być trudne. Można jeść to, co się lubi, a jednocześnie trenować. Warto skupić się przede wszystkim na takich produktach jak brązowy ryż, kasze, pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, makaron razowy itp. Węglowodany złożone są dłużej trawione, a więc dostarczają więcej energii. Warto wziąć pod uwagę również warzywa bogate w skrobię, rośliny strączkowe.

Trening poranny

Wiele osób wychodzi z założenia, że poranny trening to najlepsza opcja. W tym wypadku możemy spożytkować resztę dnia na pracę oraz inne aktywności. Nie jest to złe rozwiązanie, niemniej jednak nie warto decydować się na ćwiczenie na czczo. Warto dostarczyć do swojego organizmu odpowiednią ilość białka, na przykład w formie jajek lub drobiu itp. Śniadanie w tym wypadku jest bardzo istotne. Jeżeli jesteśmy leniwi w zakresie przyrządzania posiłków, dobrym wyborem będzie odżywka białkowa w formie szejka.

Regularne trening są niesamowicie ważne, gdyż dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać zdrowie oraz dobre samopoczucie. Trzeba znaleźć taką aktywność, która będzie sprawiała nam przyjemność oraz dawała satysfakcję. To, dlatego należy próbować różnego rodzaju aktywności, a przy tym zadbać także o odpowiedni posiłek przed treningiem.

Zasady zdrowego stylu życia – jak to ogarnąć?

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.